Trail_32x32
Ultraløb | Trailløb
distance_1_
35, 65 eller 101 km
calendar
3. september 2022
OUT_300x300_eventlogo_
brooks_logo-1200x300_1
Powered_by_Garmin

O.U.T. | BROOKS Outdoor Ultra Trail | 3. september 2022

O.U.T. | Outdoor Ultra Trail
3. september 2022

FRA DEN ØDE HEDE GENNEM DYBE SKOVE TIL EN FESTLIG FINISH

O.U.T. - BROOKS Outdoor Ultra Trail er et helt nyt ultraløb i hjertet af Jylland og vi har glædet os til at præsentere det for jer! Vores mål har været at skabe et ultraløb, der rummer lige dele oplevelse, udfordringer og storslået natur. Vi har ønsket at skabe afvekslende ruter, en kontrastfyldt rejse og en finale der bliver en fest. Det er opskriften på O.U.T.

O.U.T. bringer jer på langfart, gennem et landskab der konstant skifter og byder på nye oplevelser og indtryk. Fra en øde og stille start langt ude på Heden, hvor der er højt til himlen og lyng langs sporet, går turen afsted mod målet i Silkeborg. Oplev hvordan landskabet skifter fra fladt til kuperet, fra åbne vider til dybe skove. Oplev historiens vingesus give medvind, når ruterne går langs nedlagte jernbanespor med mere end 100 år bag sig.

O.U.T. er både en fysisk udfordring og en kamp mod det mentale. Præcis som et ægte ultraløb skal være. Du vil opleve at være langt ude, dybt nede og højt oppe med overblik. Både i naturen og i sindet.

BLIV EN DEL AF FESTEN
Som en flot afslutning kan du lade dig hylde, når du ankommer til målet i Silkeborg. I bedste ultraløbs tradition, som man kender det fra udlandet, vil opløbstrækningen være en del af en by der fester. Du lander midt i Danmarks Outdoor Festival 2022, der er på sit højeste og som skaber festlige rammer for hele O.U.T. Her vil der ligeledes være foredrag aftenen inden løbet og et stemningsfuldt afterparty efter løbet.

Du kan vælge mellem

O.U.T. 35

35 KM

549 DKK

Læs mere

O.U.T. 65

65 KM

649 DKK

Læs mere

O.U.T. 101

101 KM

749 DKK

Læs mere

Bliv en del af festen

Som deltager i Brooks Outdoor Ultra Trail får du et gratis fredags-armbånd til Danmarks Outdoor Festival 2022. Festivalen er 3 dage fyldt med foredrag og festlige aktiviteter. Bliv klogere, få en oplevelse og nyd fælleskabet omkring et liv i naturen inden du skal på langfart om lørdagen. Læs mere om festivalen her.

_DOF
DSB09695
71143501_1879228955544722_2505968775602372608_n
DSA08717_I
_DSF2921
DSB09143
120008262_2258024284331852_5151740293781756259_n
DSB00844
OUT_300x300_eventlogo_

RUTERNE
På alle distancer er der start langt fra mål. Du bliver transporteret i bus til start. Herfra går ruterne tilbage med målpladsen på Danmarks Outdoor Festival i Silkeborg.

De tre ruter byder alle på mange forskellige slags underlag og både flade og kuperede strækninger. Du vil opleve lange strækninger på små finurlige trailspor, lange lige grusvejsstykker, bølgende skovstier, samt længere passager på asfalterede nedlagte jernbanespor. Distancerne til O.U.T. er en udfordring, men underlag og terræn er overkommeligt. Der vil være både hårde og lette kilometer, hvilket vil gøre O.U.T. til en afvekslende oplevelse for både krop og sanser.

Alle ruter bliver offentlig gjort og lagt ud på hjemmesiden i løbet af foråret. I kan godt glæde jer!

MARKERING
Ruterne er fuldt markeret hele vejen, primært med flag og enkelte steder med markeringsstrimmel og pile.

LIVE TRACKING
Der vi være muligt at følge deltagerne på alle distancer undervejs.

FØLG MED

Inde på Facebook begivenheden for Brooks Outdoor Ultra Trail 2022 vil vi poste relevante historier, informationer og afholde konkurrencer mm. op mod løbet. Tilmeld dig begivenheden og vær opdateret. 

Praktisk info

Praktisk info

• Fantastisk løbe- og naturoplevelse
• Mad i mål
• Medalje
• Live Tracking på alle distancer
• Foredrag om psykologi og ultraløb
• Gratis armbånd til fredagens program på Danmarks Outdoor Festival
• Stemningsfuld stævneplads og finale lørdag til Outdoor Festival i Silkeborg
• Depoter undervejs og i mål
• Mulighed for deltage i fællesspisning fredag aften før løbet
• Startnummer og tidstagning med chip
• Velafmærkerede ruter
• GPX fil med ruterne
• Fotos fra løbet
• Flotte præmier
• Professionelt afvilket arrangement

Muligheder for tilkøb:
• Pasta Party fællesspisning fredag aften
• Bustransport til starten

O.U.T. 2022 starter allerede for dig fredag aften.

PROGRAM FREDAG:

Kl. 17.30 - 18.30: Fællesspisning for alle O.U.T deltagere.
Spisebilletter til dette kan tilkøbes ved tilmelding.

Kl. 18.30 - 19.30: AdventureRace udøver og ruteplanlægger Torbjørn Gasbjerg holder foredrag om - psykologi og ekstreme præstationer.
Foredraget er gratis for alle O.U.T deltagere.

O.U.T. er en del af Danmarks Outdoor Festival 2022. Derfor vil derfor være en lang række interessante aktiviteter, workshops mm. i samme weekend d.2. til 4. September:

Læs mere om Danmarks Outdoor Festival her.

Stævneplads & Mål: Medborgerhuset Lunden Vestergade 74, 8600 Silkeborg


START O.U.T. 101: Fasterholtvej 36, 7330 Brande

START O.U.T. 65: Hampenbjergvej, 7362 Hampen

START O.U.T. 35: Lystrupmindevej 15, 8654 Bryrup

Busafgang | Medborgerhuset Lunden Vestergade 74, 8600 Silkeborg:

05.10: Busafgang O.U.T.101

06.00: Start O.U.T.101

10.15: Busafgang O.U.T.65

11.00: Start O.U.T.65

13.25: Busafgang O.U.T.35

14.00: Start O.U.T.35

Kom til tiden. Vi har ikke mulighed for at vente på forsinkede deltagere.

STÆVNEPLADS | Medborgerhuset Lunden Vestergade 74, 8600 Silkeborg:

09.00: Stævneplads + Check-in åbner.

16.00: De første løbere forventes i mål.

22.00: Mål lukker.

Du tilkøber bustransport via Sportstiming, samtidig med at du tilmelder dig løbet.

Er du allerede tilmeldt, men ønsker at tilkøbe bustransport kan du gøre dette ved at logge ind på din Sportstiming profil og tilkøbe bustransport til løbet.

Kommer du selv direkte til start skal du være ved startstedet minimum 20min før start. Her vil du kunne få udleveret dit startnummer.

Busafgang | Medborgerhuset Lunden Vestergade 74, 8600 Silkeborg:

O.U.T. 100: Busafgang kl. 05.10

O.U.T. 65: Busafgang kl. 10.15

O.U.T. 35: Busafgang kl. 13.25

Kom til tiden. Vi har ikke mulighed for at vente på forsinkede deltagere.

HUSK EGEN KOP

Vi har valgt ikke at have plastikkopper til Eventyrsport Events. Du skal derfor selv medbringe kop, dunk eller andet til at tanke væske op i.
De fleste vælger at købe en folde kop som jo kan bruges til flere events.

DROPZONE:

For O.U.T 100 & O.U.T. 65 vil der være en dropzone på ruten. I dropzonen kan du tilgå en taske med dit eget udstyr, væske og energi.

Tasker til dropzonen indleveres ved start.

På den resterende del af ruten må du kun modtage væske og energi i depoterne. Dine venner / familie må "kun" heppe på dig. Du må altså IKKE modtage væske, energi eller udstyr fra tilskuere.

Såfremt du efterlader noget i dropzonen, som du ønsker at få retur, kan det afhentes på Stævnepladsen. Vi sørger for at der løbende bliver transporteret dropbags til stævnepladsen i løbet af dagen. Dog kan ventetid på et par timer forekomme afhængigt af, hvornår du kommer i mål.

Der er ingen dropzone for O.U.T. 35

DEPOTER:

O.U.T 100: 4 depoter + i mål

Dropzone er en del af et depot ca. halvvejs

O.U.T 65: 3 depoter + i mål

Dropzone er en del af et depot ca. 1/3 del inde på ruten 

O.U.T 35: 2 depoter + i mål

Der er ingen dropzone for O.U.T. 35

Depoterne indeholder et godt udvalg af forskellige energirige produkter. Derudover vand og energidrik. Præcist indhold i de forskellige depoter vil blive beskrevet her når vi nærmer os løbet.

Kan afhentes i Eventyrsport Silkeborg fra onsdag d. 31/8 kl. 15.00
Eventyrsport
Viborgvej 23
8600 Silkeborg

---

Alternativt kan der afhentes startnumre ved fællesspisning fredag aften eller umiddelbart inden de respektive starter på startstedet.

Vi bruger ikke længere plastik kopper i depoterne. Så du skal selv medbringe en kop/foldekop.

Obligatorisk udstyr for O.U.T 35:

• Startnummer og evt. egen drikkekop til depoterne (Vi bruger ikke længere plastik kopper i depoterne)

• Opladet mobiltelefon inkl. installeret nødnummer.

• Egen drikkedunk/e med plads til min. 1L væske.

• Varm langærmet trøje el. jakke.

• Førstehjælp: minimum en forbinding, sportstape, og plastre.

Obligatorisk udstyr for O.U.T 65 & O.U.T 101:

• Startnummer og evt. egen drikkekop til depoterne (Vi bruger ikke længere plastik kopper i depoterne)

• Opladet mobiltelefon inkl. installeret nødnummer.

• Egen drikkedunk/e med plads til min. 1L væske.

• Varm langærmet trøje el. jakke.

• Førstehjælp: minimum en forbinding, sportstape, og plastre.

• Pandelampe (må gerne ligge i dropbag til Dropzonen)


Der foretages stikprøvekontrol af udstyr - mangler udløser tidstraf.

Såfremt du står i en farlig situation skal du ringe 112.

Såfremt du er træt/øm skal du gå til nærmeste depot. Du må også ringe efter en taxa eller andre. Vi har ikke en service transport, men kan tage dig til stævnepladsen fra et depot ved lejlighed.

Er du ud at stand til at komme til næste depot, så kontakt Torbjørn på 92154527

Problemer på ruten (manglende markering): Kontakt ruteansvarlig Torbjørn på 92154527

Overdragelse af startnummer: Kan overdrages via Sportstiming

Løbsresultatet på sms: Kan tilkøbes ved Sportstiming

Deltagerliste & resultater: Se eventside på Sportstiming

Medalje: Ja

Diplom: Nej

Præmier: 
- Der er præmier til 1, 2 og 3 i herre og dame på alle løbedistancer.
- Præmierne er fra Eventyrsport og løbets partnere.
- Tidspunkt for præmieoverrækkelse oplyses på stævnepladsen.

Fotos fra tidligere løb: findes her på Eventyrsport Events Facebook

Tidstagning med chip: Ja

DAF opmålt rute: Nej

Parkering: Begrænset parkering ved Medborgerhuset i Lunden. Derudover henvises til at man parkerer på mindre veje i området

Off. transport: Vi opfordrer flest mulige til at benytte sig af offentlig transport. Bybus nr. 3 går forbi Stævnepladsen. Silkeborg Banegård ligger 10 min. gang fra Stævnepladsen.

Toilet: Ved stævnepladsen og ved alle starter.

Toilet på ruten: Der er 1-3 toiletter på ruten, alt efter distance.

Mulighed for bad / omklædning: Der er mulighed for bad i nærliggende sportshal. Medbring selv sæbe og håndklæde.

Mulighed for at købe mad / drikke: Der er mad i til alle i mål. Derudover er der rig mulighed for at købe kaffe, is, mad  mm. på Stævnepladsen.

Opbevaring af bagage: Ja, i sekretariatet på Stævnepladsen.

Er hunde tilladt: Nej

Er babyjogger tilladt: Nej

Er der fartholder: Nej

Hvordan får jeg fat i mit udstyr fra Dropzone på O.U.T100 eller O.U.T65?
Vi kommer løbende til at tranportere udstyr fra dropzone til stævnepladsen, så du kan fat i det. Dog skal man forvente ventetid i op til et par timer.

Kan jeg opbevare min udstyr og værdigenstande mens jeg løber?
Ja, vi passer godt på din mobil, pung og nøgler. Du skal indlevere det  ved check-in på stævnepladsen. Din taske kan du også få opbevaret i et telt på stævnepladsen. Dette er dog på eget ansvar.

Vi gør opmærksom på at tilmeldingen er bindende og kan ikke udskydes eller refunderes. Det er dog muligt at overdrage nummeret til anden side og ændre navn såfremt det ønskes. Dette gøres via sin personlige Sportstiming profil. 

Find vilkår for deltagelse i et Eventyrsport løb her

Som situationen er lige nu, kan vi afholde løbet uden de helt store restriktioner ift. COVID 19. Det betyder bl.a. er det ikke er nødvendigt med Coronapas og specifikt opdelte startgrupper. Men vi er til gengæld stadig meget opmærksomme på hygiejne, afspritning mv.

Kommer der helt essentielle ændringer vil dette selvfølgelig blive udsendt på mail til dig.

  

Det er altid spændende med et helt nyt løb og ruten lyder fed - som et rigtigt traileventyr. Jeg glæder mig også til at se målområdet, hvis jeg når så langt... det tegner til at blive en fest!


Jonas Juhler Hansen, vinder af Aarhus100 i 2021

SPONSORER | SAMARBEJDSPARTNERE

brooks_logo-1200x300
1000x1000_PoweredByGarmin
ETS_600x600
1000x1000_DOF
__0014_bilerneshus_
500x500_Barebell
500x500_VitaminWell
GU_300x300
500x500_UD
500x500_goodr