Mere end 100 års erfaring: Historien om Haglöfs

Inspiration til eventyr
< Forrige artikel Næste artikel >
Mere end 100 års erfaring: Historien om Haglöfs
Inspiration
21 November 2018

Mere end 100 års erfaring: Historien om Haglöfs

Haglöfs har eksisteret siden 1914, og det er tydeligt, at det svenske mærke har mere end 100 års erfaring med at skabe produkter i absolut topklasse. Læs med her og bliv klogere på Haglöfs.

 

Haglöfs er grundlagt af tømreren Wiktor Haglöf, som i den grad forstod, hvad solidt håndværk er. I kraft af sit arbejde vidste han også, hvilke krav man skal stille til beklædning og udstyr, når man arbejder udendørs: såvel tøj som udstyr skal være høj kvalitet fra top til tå, og det skal kunne holde til slitage over lang tid.

 

Wiktor skiftede fokus fra tømrerarbejdet og hans vision blev at skabe tøj og udstyr, som kunne gøre livet nemmere for alle dem, der, i begyndelsen af 1900-tallet, arbejdede udendørs. Her, mere end 100 år senere efter Haglöfs grundlæggelse, er det stadig denne vision, der driver det svenske mærke. Hos Haglöfs laver man derfor produkter, hvor hver eneste detalje har til opgave at gøre outdoor-livet endnu bedre – uanset om du bestiger bjerge, kører på ski hvert år, cykler til arbejde i al slags vejr eller arbejder under åben himmel.

 

Hos Haglöfs tror man på, at du ikke skal lade dig slå ud af elementerne, men derimod besejre dem. Og med Haglöfs’ gennemtænkte produkter, er du godt på vej! I dag er Haglöfs et af de førende mærker inden for kvalitetstøj og -udstyr til udelivet, og de har et sortiment, som bl.a. tæller små og store rygsække, f.eks. den ikoniske Tight-rygsæk, innovative jakker, lækre soveposer og gedigent fodtøj.

 

For at sikre at funktionalitet og kvalitet er i top, testes produkterne udførligt af en række testpersoner, som virkelig ved, hvad der kræves af et godt produkt. Blandt testpersonerne er f.eks. bjergguider og skiløbere, der tager produkterne med ud på virkelige eventyr og i barske klimaer.

 

 

Igennem flere år har Haglöfs arbejdet hårdt for at skabe en mere bæredygtig produktion. Målet er en dag at kunne producere tøj og udstyr uden nogen former for negative miljømæssige påvirkninger, og de er allerede godt på vej.

 

Haglöfs har siden 2008 været såkaldt bluesign®-partner, og rigtig mange af Haglöfs produkter er bluesign®-certificerede. bluesign® er en meget striks miljøstandard inden for tekstilbranchen, hvor der bliver arbejdet med at forbedre hele produktionsprocessen, så den er så bæredygtig og miljørigtig som muligt.

 

Haglöfs har desuden skabt Take Care: Sustainable Choice-mærkatet, som viser vej til deres mest bæredygtige produkter, f.eks. produkter lavet i genanvendte materialer. I foråret 2018 var 73% af alle Haglöfs produkter Take Care-certificerede.

 

Som følge af ønsket om en mere bæredygtig produktion, samarbejder Haglöfs også med The Sustainable Fashion Academy. Akademiet hjælper, i stil med bluesign®, producenter med at blive og forblive bæredygtige.

 

 

Her finder du alle vores produkter fra Haglöfs, men du kan også vælge fra en af disse udvalgte kategorier:

 

Haglöfs’ små rygsække 

Haglöfs’ store rygsække 

Haglöfs-jakker 

Haglöfs-soveposer 

Haglöfs’ støvler og sko

 

Inspiration
Posted: November 21, 2018
Forfatter: Eventyrsport Blogger